PROJE UYGULAMA YERİ
|
Fethiye Yunus Nadi İlkokulu - Görme Engelli Öğrencilerimiz / 6 - 11 Yaş |
OKUL/KURUM ADI |
Özel Fethiye İlkokulu/Ortaoklu 3-4-5-6 Sınıf Öğrencileri, İlkokul Öğretmenleri , Bilgisayar Öğretmeni, Rehberlik Servisi |
PROJENİN GEREKÇESİ
|
|
ÇALIŞMAYI GERÇEKLEŞTİREN ÖĞRETMENLER |
|
PROJE UYGULAMA ADIMLARI
|
|
PROJE ADI |
KONUŞAN KİTAPLAR PROJESİ |
PROJENİN AMACI
|
Amacımız; işitemeyen gençlerin toplumla daha sağlam ve kalıcı köprüler oluşturması için ilköğretime daha fazla katılımını, devam ettikleri okullarda daha fazla ve iyi eğitim almalarını sağlayacak çözümlerden biri olan kitap okuma sorunlarına çözüm olabilmek ve sorunun tarafı olanların yararlanmasına sunmaktır.
|
PROJENİN KISA ÖZETİ |
“Konuşan Kitaplar” projesine 2016-2017 ders yılı I. Döneminde öğrenci velimiz Sayın Hatice DUMAN aracığıyla Yunus Nadi İlkokulunda eğitim gören görme engelli öğrenciler için başlatılmıştır. Projeyi 17 Kasım 2016 ile 17 Ocak 2017 tarihleri arasında okulumuz 3, 4, 5 ve 6. sınıf öğrencileri ile birlikte gerçekleştirildi. “Konuşan Kitaplar” Projesi ile ilgili olarak sınıf öğretmenlerinin ve Türkçe öğretmenlerinin katılımı ile bilgilendirme toplantı yapıldı. Toplantı da görme engelli öğrencilerin durumları görüşülerek ve konu ile ilgili fikir alışverişi yapıldı. Proje hazırlıklarında kapsamında, görme engelli öğrencilerin seviyelerine uygun kitaplar sınıf öğretmenlerimiz tarafından belirlendi. Belirlenen kitaplar her hafta öğrencilere dağıtılarak ses kayıtları gerçekleştirildi. Proje kapsamında, velilerimiz öğrencilerimizin evde okudukları kitapların ses kaydının yapılmasına yardımcı olarak projeye katkıda bulundular. Proje ile ilgili olarak belirlenen tarihin sonuna doğru da öğrencilerin ses kayıtları bir araya getirilerek kayıtlar dijital ortamda işlenerek CD ye aktarılmıştır. Daha sonra hazırlanan sesli kitap CD’si öğrenci sayısı kadar çoğaltıldı. CD’ler yapılan ziyaret sonucunda öğrencilere teslim edildi. |
RİSKLER
|
* Velinin öğrencilere yardımcı olmaması sonucu kayıtların ev ortamında oluşturulamaması ve bu durumun öğrenciyi üzmesi. * Görme engelli öğrencilerin CD leri dinleyebilecekleri CD çalarlarının olmaması ya da arızalanması sonucu üzülmesi. |