PROJE UYGULAMA YERİ

 

Fethiye Yunus Nadi İlkokulu - Görme Engelli Öğrencilerimiz /  6 - 11 Yaş

 

OKUL/KURUM ADI        

Özel Fethiye İlkokulu/Ortaoklu 3-4-5-6 Sınıf Öğrencileri, İlkokul Öğretmenleri , Bilgisayar Öğretmeni, Rehberlik Servisi

 

PROJENİN GEREKÇESİ

 

 

  • Toplumda işitme engelli insanların sorunlarıyla ilgili farkındalığı arttırmak ve işitme engellilerin daha fazla sesinin duyurulmasını sağlamak için “Konuşan Kitaplar” projesi planlanmıştır.
  • Konuşan Kitaplar” projesi ile görme engelli öğrencilerin öğrenim çağında bilgi kaynaklarına erişimini kolaylaştırmaktır.
  • Konuşan Kitaplar” projesi ile görme engelli öğrencilere yardımcı olmanın yanında projeyi hazırlayan öğrencilerde de sosyal sorumluluk bilincini oluşturmaktır. 

 

 

ÇALIŞMAYI GERÇEKLEŞTİREN ÖĞRETMENLER

  • Uğur DUMAN
  • Müjde YORULMAZ

 

PROJE UYGULAMA ADIMLARI

      

 

  • Öğretmenler ile toplantı yapılarak proje hakkında bilgi verildi.
  • Öğrenciler proje konusunda bilgilendirildi, projeye ilgileri çekildi.
  • Proje yönergesi dağıtıldı.
  • Proje ile ilgili olarak veli toplantısında veliler bilgilendirildi. Velilerin proje hakkındaki görüşleri, yorumları alındı.
  • Öğrencilerimizin ilgi alanlarına, seviyelerine uygun hikayeler sınıf öğretmenleri tarafından belirlendi.               
  • Seslendirilecek hikayeler öğrenci ve öğretmenlere teslim edildi.
  • Seslendirmelerini evde yapan öğrenciler için kayıtları gönderebilecekleri iletişim bilgileri paylaşıldı.
  • Kayıt altına alınan hikayeler okulumuza ulaştırılması için duyurular yapıldı.
  • Oluşturulan kayıtların teknik işlemleri gerçekleştirilerek albüm haline getirildi.
  • Öğretmen rehberliğinde Yunus Nadi İlkokuluna ziyaret gerçekleştirildi. Hazırlanan sesli kitap cd si öğrencilere teslim edildi.

 

 

PROJE ADI            

KONUŞAN KİTAPLAR PROJESİ

 

PROJENİN AMACI 

 

 

Amacımız; işitemeyen gençlerin toplumla daha sağlam ve kalıcı köprüler oluşturması için ilköğretime daha fazla katılımını, devam ettikleri okullarda daha fazla ve iyi eğitim almalarını sağlayacak çözümlerden biri olan kitap okuma sorunlarına çözüm olabilmek ve sorunun tarafı olanların yararlanmasına sunmaktır.

  • Öğrencilerde sesli kitap dinleme isteği, alışkanlığı kazandırabilmek.
  • Öğrencilerin kitap okuma isteklerini, meraklarını sesli kitaplar ile giderebilmek
  • Öğrencilerin, dinlediğini anlayabilme becerisi kazandırabilmek.
  • Öğrencilerin dinlediğini, anladığını yorumlayabilme günlük yaşamı ile ilişkilendirme beceri ve alışkanlığı kazandırabilmek.
  • Öğrencilerin, okuyucuların okumaları arasındaki farkları fark edebilmelerini sağlayabilmek.
  • Öğrencilerin, kitap okumanın önemini ve gerekliliğini fark etmelerini sağlayabilme. 

 

PROJENİN KISA ÖZETİ

 “Konuşan Kitaplar” projesine 2016-2017 ders yılı I. Döneminde öğrenci velimiz Sayın Hatice DUMAN aracığıyla Yunus Nadi İlkokulunda eğitim gören görme engelli öğrenciler için başlatılmıştır. Projeyi 17 Kasım 2016 ile 17 Ocak 2017 tarihleri arasında okulumuz 3, 4, 5 ve 6. sınıf öğrencileri ile birlikte gerçekleştirildi.

“Konuşan Kitaplar” Projesi ile ilgili olarak sınıf öğretmenlerinin ve Türkçe öğretmenlerinin katılımı ile bilgilendirme toplantı yapıldı. Toplantı da görme engelli öğrencilerin durumları görüşülerek ve konu ile ilgili fikir alışverişi yapıldı.

Proje hazırlıklarında kapsamında, görme engelli öğrencilerin seviyelerine uygun kitaplar sınıf öğretmenlerimiz tarafından belirlendi. Belirlenen kitaplar her hafta öğrencilere dağıtılarak ses kayıtları gerçekleştirildi. Proje kapsamında, velilerimiz öğrencilerimizin evde okudukları kitapların ses kaydının yapılmasına yardımcı olarak projeye katkıda bulundular.

Proje ile ilgili olarak belirlenen tarihin sonuna doğru da öğrencilerin ses kayıtları bir araya getirilerek kayıtlar dijital ortamda işlenerek CD ye aktarılmıştır. Daha sonra hazırlanan sesli kitap CD’si öğrenci sayısı kadar çoğaltıldı. CD’ler yapılan ziyaret sonucunda öğrencilere teslim edildi.

 

RİSKLER

 

* Velinin öğrencilere yardımcı olmaması sonucu kayıtların ev ortamında oluşturulamaması ve bu durumun öğrenciyi üzmesi.

* Görme engelli öğrencilerin CD leri dinleyebilecekleri CD çalarlarının olmaması ya da arızalanması sonucu üzülmesi.

Küçük Kızlar Yüksek Atlama 1.si   Yıldız Kızlar Artistik Jimnastik Takım 1.si   Türkiye Yıldız Kızlar Tenis 9.su   Küçük Kızlar Atlama Türkiye 3.sü   Erkek Basketbol İl 3.sü   İl Satranç Turnuvası 3.sü   Tenis Küçük Kızlar İl 1.si   Küçük Kızlar Yüksek Atlama İl 1.si   Yıldız Kızlar Artistik Jimnastik Türkiye 9.su   Tenis Tek Bayan Türkiye 2.si   Küçük Kızlar Yüksek Atlama Türkiye 2.si